Over NPO
NTR | Nieuwe platformen

Werkt Klokhuis content op TikTok?

De NTR wil onderzoeken of de content van Het Klokhuis geschikt is om voor de doelgroep een waardevolle rol te spelen op het relatief nieuwe platform TikTok. En zo ja, op welke manier. Klokhuis verkent het platform middels verschillende kleine experimenten.

De doelgroep van het Klokhuis op TikTok is primair kinderen. Secundair richten ze zich op de kijkers van vroeger. Het doel van het experiment is vooral om uit te vinden of de content positief beoordeeld wordt. Dat houdt in dat het hergebruiken van de content een positieve bezigheid is en er bijvoorbeeld niet de spot mee gedreven wordt. Daarnaast wil de NTR kijken of ze op deze manier hun doelgroep gericht kunnen bereiken en of de verhouding tussen de hoeveelheid tijd die erin wordt gestopt klopt met wat het qua bereik en positieve interactie oplevert. 

Meer over Klokhuis vind je hier.

Projectoverzicht

Filter op:

Thema's