Over NPO
NPO | Nieuwe platformen

TikTok de plek voor een sterke 3FM community?

Van de 1 miljoen Nederlandse TikTok gebruikers zijn er 445.000 tussen de 12-24. Op dit moment zit het grootste gedeelte van deze gebruikers nog in de lagere leeftijd. Er wordt wel verwacht dat steeds meer van de ‘oudere’ groep de app ook gaat gebruiken dit jaar.

Het is belangrijk om als 3FM nu al op de rijdende trein te springen. Het algoritme is nu nog zo ingesteld dat ook accounts met weinig volgers veel views, en daarmee volgers, kunnen behalen.

Een groot gedeelte van de doelgroep gebruikt de app dus al en 46% van de gebruikers van de app zijn in de afgelopen 6 maanden pas aangehaakt. Dat blijkt uit onderzoek van NPO Innovatie.

Als jongerenzender is het belangrijk om mee te gaan met de trends en hier niet te laat op in te spelen. 3FM gaat daarom exclusieve TikTok content maken.

Hoofdvraag

Hoe kan NPO 3FM sterk aanwezig zijn op TikTok en een community opbouwen binnen deze doelgroep?

Deelvragen

  • Hoe past TikTok bij 3FM en hoe vertalen we 3FM naar TikTok?
  • Hoe kunnen we bestaande radioformats vertalen naar TikTok?
  • Hoe kunnen we de essentie van 3FM overbrengen op het platform?
  • Hoe kunnen we een jongere doelgroep bereiken op TikTok met 3FM?
  • Hoe kunnen we een positief imago creëren bij onze gebruikers op TikTok?

Projectoverzicht