Over NPO
MAX | Interactieve video

QR in beeld

In deze verkenning wil Omroep MAX kijken of het verwijzen met QR-codes vanuit een TV-uitzending naar online content een effectieve methode is - zowel voor de programmamakers zelf als voor het publiek.
Bijna alle televisie-uitzendingen bieden aanvullende online content via een website of app. Om het publiek deze content te laten vinden, wordt vaak gebruik gemaakt van een URL. Dit is echter niet altijd ideaal; een URL moet je overtypen of onthouden en verdwijnt vaak ook snel uit beeld. Daarnaast is de verwijzing ná de televisie-uitzending meestal niet eenvoudig meer terug te vinden. Daarom wil Omroep MAX met deze verkenning onderzoeken of QR-codes wellicht een effectievere methode zijn om mee te verwijzen. Door middel van kleinschalig, kwalitatief onderzoek probeert MAX erachter te komen of de doelgroep bekent is met QR-codes, of ze begrijpen wat ze ermee moeten/kunnen doen en of deze manier van verwijzen als effectiever wordt ervaren dan een verwijzing met URL.

Projectoverzicht

Filter op:

Thema's