Over NPO
Omroep:
NOS
Thema:
Interactiviteit
Status:
Verkenning
NOS | Interactiviteit

NOS Conversational interfaces

De NOS gaat verkennen of conversational interfaces kunnen helpen bij het opbouwen van een goede relatie met het publiek. Zijn wij in staat met behulp van technologie een duurzame relatie op te bouwen?
Binnen NPO innovatie en binnen de NOS hebben we verschillende interactieve projecten uitgevoerd. Zo hebben we diverse versies van chatbots gelanceerd, en in 2020 een verkenning gedaan met Direct messaging tijdens de Tour de France (liveblog volgen via WhatsApp). De waarde voor user experience en behoefte was hoog, technisch liep het tegen beperkingen aan. De techniek voor messaging op schaal (one to many) is tot nog toe ontoereikend en te duur. Inmiddels is het volgen van liveblog updates geïntegreerd in de NOS app. De optie om ook vragen terug te stellen en antwoord op maat te krijgen en zo de doelgroep te binden blijft interessant voor de NOS. We willen verkennen of de invalshoek van conversational interfaces een positieve invloed kan hebben op de relatie met ons publiek. Zijn we in staat met behulp van technologie een duurzame relatie op te bouwen?

Projectoverzicht

Filter op:

Thema's