Over NPO
EO | Nieuwe platformen

Ik zie wat jij niet ziet

Als EO willen we treinreizen stimuleren als duurzaam alternatief voor de auto. Als we de klimaatdoelen willen halen – vanuit onze missie zorgdragen voor de aarde – dan moeten alternatieven van de auto worden gestimuleerd.
Dit willen we doen door treinreizen voor frequente reizigers op specifieke trajecten tot een beleving te maken. Hun bekende reis willen we verrijken met een duurzaam perspectief en hen mobiliseren deze ervaring te delen (We denken hierbij aan exclusief delen via WhatsApp. We hebben hiermee goede ervaringen binnen de app van bijbelpodcast Eerst dit).

  • HKW de fysieke perceptie van de reiziger binnen en buiten de trein verrijken met op locatie gebaseerde verhalen van vertellers én met muziek dat past in de aard van de reizen (snelheid, instappen, uitstappen,etc)?
  • HKW voor het gevoel één lange ervaring bieden - ook als de trein een  keer stilstaat op een traject, middenin het traject stilstaat en in plaats van A naar B, van B naar A reist.
  • HKW ervoor zorgen dat dit concept door een brede groep gevonden en gebruikt wordt? En hoe kunnen we daar de frequente treinreiziger voor gebruiken?
  • HKW met technieken de luisteraar een heel verhaal laten uitluisteren/een heel traject laten blijven luisteren? We denken hierbij aan gamification of chatbots.
  • HKW de luisteraar verdiepende content aanreiken tijdens het traject? In welke vorm?

Projectoverzicht

Filter op:

Thema's