Doelgroep
60+ is een groep van ‘zware gebruikers’, gemiddeld luistert deze groep dagelijks 2 uur en 36 minuten naar NPO Radio 1 (NLO, ND). De meerderheid van deze oudere doelgroep is gepensioneerd en heeft de tijd. Inhoudelijk ligt het voor de hand dat podcasts voor deze doelgroep zonder meer interessant zijn. Maar hoe krijgen we ze aan het luisteren? Smartspeakers bieden daarvoor een mogelijkheid.
Experiment
Hoe kunnen we smartspeaker dialogen ontwikkelen die zich aanpassen aan de gebruiker zodat deze sneller bij passende en gewenste content (in dit geval de podcasts van NPO Radio 1) terecht komt?
Met Hey Jelle! worden experimentele dialogen ontwikkeld, test cases om uit te vinden hoe de specifieke doelgroep het best bereikt kan worden en daarmee ze laten terugkomen voor meer. Daarbij spelen personalisatie en voice search optimalisatie een belangrijke rol. Het is ook een onderzoek om uit te vinden wat er technisch nodig is om de content te ontsluiten met de omschreven gewenste functionaliteiten. En een verkenning van de beschikbare technische mogelijkheden waar Hey Jelle! op kan aansluiten.