Over NPO
NTR | Nieuwe platformen

Experiment WebAr online series

Je ziet in de commerciële- en marketing branche dat AR via social platforms in native apps en webAR enorm in opkomst is en ingezet wordt om de boodschap te versterken.

Ook content specifiek gericht op de doelgroep 9-12 jaar, zoals de case van AH: programmeren van virtuele robotjes. Kortom de doelgroep raakt er aan gewend/verwend. Wij zien webAR als een kans om onze online informatieve/educatieve stories te versterken door de inzet/toevoeging van webAR.


Denk aan onderwerpen, zoals: het lichaam, hersenen. Gecombineerd met objecten in 3D of gemaakt met volumetric video. We willen dit zowel inhoudelijk als technisch onderzoeken.

Onderzoeksvragen
  • Hoe kunnen we onze online stories versterken met web-AR?
  • Kunnen we webAR producties in huis ontwikkelen of hebben we daar experts voor nodig? Kortom welke skills heb je er voor nodig?
  • Heeft onze doelgroep de juiste devices om webAR te consumeren?

Projectoverzicht

Filter op:

Thema's