- 1 een jaar is het aantal ontwikkelingen/raakvlakken van trends met video verdubbeld
- Native video formats lijken te groeien want: ontwikkelingen steeds sterker verbonden met ER/XR en in relatie tot werk
- 2019: mensen kijken +/- 1 uur online video per dag (lijkt te stijgen)
- Sinds 2019 niet echt beweging bij publiek om nieuwe storytelling-vormen groots te omarmen (ondanks geslaagde live en lineaire audio/video experimenten van Eko, Netflix, BBC (op Echo); Eko’s samenwerking met Buzzfeed Tasty (interactief koken) is hierop een uitzondering
- Groei verwacht want grote andre partijen als Walmart, ABC, Fox en CNN stappen (experimenteel nog steeds) in (want data en personalisatie en ads)
- Vertrouwen speelt (overigens specifiek per generatie!) een doorslaggevende rol bij keuzes, loyalty, mediaconsumptie etc. en sinds corona nog meer
- Dit vertrouwen speelt tegen de achtergrond van groeiend activisme/ een groeiende roep om transparantie