Uit eerder onderzoek blijkt dat een berichten-app bij uitstek ideaal is om de respondenten te bereiken en te betrekken. Berichten komen direct op het privé-gedeelte van mobieltjes met pushberichten. Het staat dichter bij gebruiker dan web of app. Mogelijkheid tot directe relatie met gebruiker. Personificatie werkt heel goed. Kortom, een uitgelezen kans om meer betrokkenheid te creëren en superfans voor je programma.
De eerste keuze is voor WhatsApp, het is de meest gebruikte berichtendienst. Maar door recente privacy-issues en tevens nieuwsgierigheid naar andere berichten-apps willen we het vergelijken met Signal. Deze app staat erom bekend privacy hoog in het vaandel te hebben.
Om het verschil in kaart te brengen tussen open social en gesloten social zullen we een deel van de content ook op Twitter verspreiden.Onderzoeksvragen
- Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de geïnteresseerde kijkers bij ons terechtkomen?
- Kunnen we reacties toelaten en modereren?
- Op welke manier kunnen we veilig tips binnenkrijgen?