Over NPO
Overzicht

Hackathon: de recommendation engine van de toekomst

NPO (Innovatie + MIT), VPRO en Beeld en Geluid organiseren 9 en 10 oktober een hackathon waarbij studenten data science meedenken en bouwen aan de publieke omroep recommendation engine van de toekomst!

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft een ander businessmodel dan on-demand platformen zoals Netflix. Netflix wil graag dat je meer van hetzelfde kijkt en verleid je tot binge-watchen. De NPO wil juist je blikveld verruimen. Dit verruimen betekent dat de publieke omroep het publiek graag verschillende perspectieven wil laten zien en dus juist een grotere diversiteit wil aanbieden in plaats van meer van hetzelfde. Zo kijk je bijvoorbeeld op woensdagavond graag naar Frans Bauer in China, maar op zaterdag kies je voor Floortje naar het einde van de Wereld in Nepal.

Er hebben een vijftal teams met 25 studenten zich ingeschreven. We zijn heel benieuwd naar de oplossingen die de teams zaterdag 10 oktober zullen presenteren!